Nieuw interactief diploma versterkt wereldwijde banden tussen gekwalificeerde verpakkingskundigen

30 juni 2015

Op dinsdagmiddag 30 juni 2015 vond de diploma-uitreiking plaats van NVC Verpakkingskundige I en II voor de studenten die in de afgelopen twaalf maanden zijn geslaagd. De feestelijke bijeenkomst vond plaats in de spraakmakende Lichtfabriek in het historische centrum van Gouda. Achttien professionals mogen zich vanaf nu NVC Verpakkingskundige noemen en zijn opgenomen in het Register NVC Verpakkingskundigen, waarmee het totaal stijgt tot 592. In termen van het European Qualifications Framework for Life Long Learning EQF hebben de diploma’s niveau EQF5 en EQF6. De examinering wordt uitgevoerd door de onafhankelijke Stichting NVC Examens en staat onder toezicht van de Stichting Examenkamer.

Een wereldwijde primeur is het toepassen van een nieuwe techniek in het diploma, waarmee afgestudeerden toegang kunnen krijgen tot het Register van NVC Verpakkingskundigen en die hen tevens de mogelijkheid biedt hun geweldige prestatie te delen met hun online contacten. De sleutel hier is de NVC Register Access Code (RA) Code: een interactieve QR-code die op het diploma is gedrukt en die ook gebruikt kan worden in een online omgeving als LinkedIn of Facebook. De RA Code is ontwikkeld door de Stichting NVC Examens in samenwerking met BooM creatives uit Den Haag.

Dit najaar starten weer nieuwe groepen voor de beide succesvolle NVC Opleidingen Verpakkingskundige I en II. Studenten uit geheel Europa zijn hier van harte welkom.

Het NVC feliciteert de volgende achttien cursisten met het behalen van het diploma NVC Verpakkingskundige I:
Eun Leij, Mus Verpakkingen BV; Ivi Kalyvioti, H.J. Heinz BV Heinz Innovation Center; Erik Lentink, Coroos Productie B.V; Hans Berkman, InnovioPapers BV; Karolina Papiernik, NNZ bv Groningen; Rebeca Resano, H.J. Heinz; Merle Welker, Fasten BV; Rachel Perring, H.J. Heinz BV Heinz Innovation Center; Karin Helmer, Martyn Graat, ASG The Netherlands; Lucas Westerik, Schut Packaging bv; Jos van Dal, McCall InterTrade; Suzanne van Dijk, Peijnenburg’s Koekfabrieken BV; Natascha van Beerendonk, Delicia BV; Leon van Bemmel, MLF BV; Géan Herrema, FrieslandCampina Domo; Peter Koning, Hordijk Verpakkingsindustrie BV; Laura Ducaat, Bel Leerdammer B.V.

Meer informatie
Neem voor meer informatie contact op met Oscar Faber, o.faber@nvc.nl of +31(0)182-512411.
Vraag de hoge-resolutie foto van de groep afgestudeerden aan via info@nvc.nl.